(sis. Kuusisaaren parkkipaikka)
JEE! Raatin uimahalli ja liikuntatilat kiinni asiakkailta 12.7. – 8.8. vuosihuollon takia.
Meillä tiloja käytössä seuraavasti:
HOX! Stadion
Kahvio:
SU 25.7. klo 18.00 – TI 3.8. klo 16.00
Juhlasali:
TI 27.7. – SU 1.8.
Kesän 2021 artistituotanto käy Quumana! Kuten on aiemmin käynyt ilmi, meillä on tiimissä jonkin verran henkilöstömuutoksia. On ilo toivottaa tervetulleeksi uusia tekijöitä ja pitkään mukana olleille uusi paikka luottoryhmässä, sekä tietysti pitkän linjan ammattilaiset luovat tukevan selkänojan koko toiminnalle. Kesän 2021 dream team ilmentyy seuraavanlaiseksi kokoonpanoksi:
Tekninen tuottaja Vesa Sytelä
Kuljetuskoordinaattori Katja Koskinen
Merchandise-vastaava(t) Rosa Mäki ja Miku Mertanen
Päälava
Stage Manager Rauli Alaruikka
Artistivastaava (Suede, Nightwish) Tanja Halonen
Catering-assistentti (enimmäkseen Suede, Nightwish) Jenna Kipinä
Artistivastaava (muut) Ina Westerlund
Kaleva-lava
Stage Manager Hape Haapsamo
Artistivastaava Anni Paananen
Rytmiranta
Stage Manager Tero Piltonen
Artistivastaava Tytti Kähkölä
Sirkusteltta
Stage Manager Suvi Kolu
Artistivastaava Kristiina Perämäki
Koomalava
Stage Manager Jani Suopanki
Artistivastaava Niina Lämsä
Oulu-lava
Rotos Ry vastaa käytännön toteutuksesta, Sami Sankilampi ja Marjaana Annala etunenässä.
Toivotetaan uusille jäsenille lämmin tervetulon toivotus! <3
Lava- ja tekniikantoimittajat pysyvät samana kuin viime kerralla. Pieniä muutoksia nähdään mm. Päälavalle, kun Catwalk jää tältä kesältä saapumatta. Tämä tietysti suoristaa parit mutkat paineaitaa 😊 Miltäköhän susta tuntuu torstaina 29.7. klo 13, kun ensimmäiset lavat alkavat päästää äänentoiston testauksen äännähdyksiään? Itse veikkaan pientä tunteiden pintaan nousua, kyllä nyt on nimittäin jännityskieltä viritetty sen verran pitkään, että äänenpaine kunnon vehkeistä vetää varmasti ihon kananlihalle.
Artistituotanto käsittää enemmän ja vähemmän pyöreästi laskettuna 800 ihmistä mukaan lukien teknikot, apulaiset ja esiintyjät. Jotta kaikki liikkuvat palaset pysyvät hallitusti ja koordinoidusti oikeassa järjestyksessä ja hallinnassa, on tärkeää, että tiedämme hitusen toiminnasta, komentoketjusta sekä toisistamme. Kiitos, kun jaksat keskittyä hetken😊 Herkempiä linkkejä ja muita infoja jaan sitten hieman kohdennetummin eri viesteissä.
Kaikkien esiintyjien ennakkotuotanto hoidetaan kolmen työntekijän toimesta: Artistituotannon vastaava Sandy Kantola, Artistikoordinaattori Ina Westerlund sekä Tekninen tuottaja Vesa Sytelä infoavat niin esiintyjät kuin teidät ja muut sidosryhmät. Olemme kaikkiin teihin yhteydessä, jotta case-spesifit asiat saadaan käytyä tarvittavalla ja riittävällä huomiolla läpi oikeiden ihmisten kanssa. Jokaisen artistituotannon henkilön omalla vastuulla on silti tutustua esiintyjien ridereihin itseä koskettavilta osilta ja valmistautua festivaaliviikonloppuun niin, että työt pystyy suorittamaan Qstockille ominaisella ammattiylpeydellä ja -taidolla. Ja näinhän te varmasti tulette tekemäänkin!
Esiintyjät ovat jo saaneet aikataulunsa ja Qstock-infon, ja rideri- yms. pyynnöt ovat vetämässä. Myös esiintyjien päässä on ollut havaittavissa koronan aiheuttamaa viivästymää, mutta myös yhteistyökyvykkyyttä. En ole huolissani tilanteen kehittymisestä lainkaan!
Jokaisella lavalla toimii nimetty Artistivastaava ja Stage Manager. Artistivastaava on ensisijainen kontakti esiintyjälle festivaalin aikana, Stage Manager mukaan luettuna. Stage Manager vastaa lavan toiminnasta sekä lavan aikatauluista, kun Artistivastaava vastaa muista artistin kanssa esiin nousevista asioista. Kuljetuskoordinaattori tukee omalla tärkeällä roolillaan palvelujen sujuvuutta varmistamalla, että artistien tarvittavat kuljetukset toteutuvat suunnitellusti ja yllättäviin tilanteisiin reagoidaan tarvittavalla taholla. Catering on lisäksi oleellinen osa artistien palveluja, ja tänä vuonna catering-puolta onkin tarkoitus hitsata entistäkin toimivammaksi ja pitää sama palvelun taso yllä koronavaatimuksista huolimatta.
Lavan nimetty vastuuhenkilö (lavatoimittaja) puolestaan vastaa lavan turvallisuudesta ja tarvittaessa esim. sään niin sanellessa, lavan vastuuhenkilö kertoo Stage Managerille toimintaohjeita, jonka jälkeen Stage Manager Artistivastaavan avustuksella välittää tietoa Sandylle ja Vesalle vallitsevista olosuhteista ja tarvittavista toimenpiteistä (ellei niitä pitänyt jo tehdä). Sandy käynnistää tarvittavat suuremmat toimenpiteet esim. aikataulumuutosten suhteen. Äärimmäisissä tilanteissa kutsutaan koolle koko festivaalin tilannekeskus, eli TiKe, jonka päätökset teille takaisin viestii niin ikään Sandy. Tässä lyhyt ja karkea versio ketjusta, mutta festivaalin muuttuvat tilanteet harvoin noudattavat mitään käsikirjoitusta.
Tärkeintä on muistaa, että jokaisella on oma tärkeä tontti vastuullaan, Sandy ja Vesa auttavat tarvittaessa ja Sandyn + Vesan on tärkeää saada festivaalin edetessä tietoa kentällä tapahtuvista oleellisista asioista. Kaikkien yhteisenä tavoitteena on onnistunut festivaali. Festivaali koostuu jokaisesta tontista, joka sille on pystytetty.
Festivaalin aikana käytämme pääasiallisesti radiopuhelimia viestintään. Jokaisella Stage Managerilla ja Artistivastaavalla (+Catering) on radiopuhelimet. Kanavajako jaetaan festivaalin alla. Teknikot ja lavahenkilökunta viestivät Stage Managerin välityksellä suuntaan ja toiseensa. Pahoissa paikoissa voi soittaa Vesalle tai Sandylle.
Jokaisen lavan ja jokaisen päivän tuotantoaikataulut löytyvät qstock.fi/artistproduction -sivulta omista linkeistään. (Sivu on päivitysten alla.)
Sivulta löytyy myös artisteille mennyt (pl. Oulu-lava, sekä ”erikoisesiintyjäryhmät”, jotka käsitellään eri paikoissa hox Tanja, sulle tulee infoa erikseen) info ja jokaisen lavan tekniikkalistat. Oulu-lavan artistien infot ovat osoitteessa qstock.fi/oulu-lavan-tuotanto. Nämä linkit ovat luottamuksellisia, ei jakoon 😊
Pyydän huomioimaan, että tuotannon ollessa näin varhaisessa vaiheessa, lavakohtaiset tuotantoaikataulut saattavat vielä muuttua. Muutoksia päivitetään tuotantosivulle niitä ilmetessä.
Äänentoiston testaukset tulee suorittaa Torstaina 29.7. klo 13-21 välisenä aikana. Meluraja on poikkeuksetta jokaisella FOH-pisteellä LAeq 98dB(A). Tekniikan toimittajan tulee valvoa desibelirajan noudattamista. Lisäksi Qstock suorittaa meluluvan mukaisesti äänentoiston valvontaa ja tarkastusmittauksia festivaalin aikana.
Meillä toimii festivaalilla taajuuskoordinaattori Klas Granqvist. Sandy ja Vesa kerää esiintyjiltä ja muilta festivaaleille saapuvilta tahoilta langattomien laitteiden taajuudet, joiden perusteella Klas suorittaa tarvittavat ennakkotoimet niin, että festivaalialueen radioilmatila toimii ongelmitta festivaalin aikana. Tästä syystä, mikäli teillä on omia langattomia laitteita, ilmoittakaa Vesalle taajuudet mahdollisimman pian.
Tällä porukalla lisättynä kaikkien lavojen tiimeillä (teknikot, insinöörit, stagehandit, catering-tyypit jne), tehdään taas kesien kesä Qstockin artistituotantoon ja pidetään saavutettu maine ja kunnia huipussaan! <3 Sä oot mukana just siksi, että olet oikea tyyppi!
Tsemppiä, ja olkaa ihmeessä yhteyksissä, mikäli jokin askarruttaa.
Sanna Vieron kanssa Staff check-in –pisteen toiminnasta vastaa festivaaliviikolla Milla Soini, joka on toiminut usean vuoden ajan akkrepisteellä vapaaehtoisena. Milla hyppää hommaan mukaan festivaaliviikolla, mutta hänet toivottavasti tavataan jo Q-hetkessä. 😊
Tuija Stenius (joka vastasi vuonna 2019 Staff check-in –pisteen toiminnasta rautaisella ammattitaidolla) palaa Q-tiimiin tänäkin vuonna.❤Tuija ottaa haltuunsa Vieraiden check-in –pisteen, joka aukeaa tuttuun tapaan jo festariviikon tiistaina 27.7. Oulun Amarillossa. Myös Tuija aloittaa työnsä virallisesti festariviikolla, Inan hoitaessa yhä check-in –pisteiden ennakkotuotannot. Tuijaakin päästään toivottavasti moikkaamaan jo Q-hetkessä!
TI 27.7. – TO 29.7. AMARILLO
Osoite: Kirkkokatu 15, 90100 Oulu
Tiistai 27.7. klo 12–18
Keskiviikko 28.7. klo 12–18
Torstai 29.7. klo 12–18
PE 30.7. – LA 31.7. FESTIVAALIALUE
Osoite: Raatintie 2, 90100 Oulu
Perjantai 30.7. klo 10–23
Lauantai 31.7. klo 10–20
Toimistolla on kesäkuussa aloittanut tuotantoassistenttina Sanna Viero ja hän vastaa mm. Vapaaehtoistyön koordinoinnista ja GEST-järjestelmän ylläpidosta. Festivaaliviikolla Sannat löytää STAFF & ARTISTI Check-in pisteeltä pyörimästä.
Tämä on Sannan ensimmäinen Q-kesä mutta kokemusta festivaalituotannosta löytyy jo lähes kymmeneltä vuodelta Rovaniemen Simerockista. Ouluun muuton ja äitiysvapaan jälkeen Sanna on intoa täynnä palatessaan työelämään:
“Ihan loistavaa olla mukana tekemässä Qstockia muutaman vuoden sekä itseaiheutetun että Koronan tuoman festaritauon jälkeen! On ollut mukava palata sopivasti tuttuihin hommiin ja myös tutustua täysin uuteen porukkaan”.
“Tässä vaiheessa voi varmaan jo myöntää että Qstockissa en ole koskaan käynyt, toivottavasti ehdin siis check-in portilta käymään alueellakin viikonlopun aikana!” Sanna tuumailee.
Festivaalialueella suositaan korttimaksuja ja Qstockin omilla myyntipisteillä käytössä ainoastaan kortti- ja mobiilimaksu.